23 mars, 2011

TRÄDGÅRDSLIV.

Det har varit underbara dagar ute, våren är på intågande och med den kommande trädgårdsliv. Varje år inför denna säsong söker jag ny inspiration och idéer och slukar trädgårdsböcker och magasin. Det brukar vara ambitiösa planer kring nya odlingar, frösådd eller andra projekt. Vet inte vad som händer sedan...cirka 5% brukar förverkligas ;)


I år har jag upptäckt en ny inspirationsfavorit; tidningen Trädgårdsliv. Tror att det här är det finaste trädgårdsmagasin som går att köpa just nu; pappret, bilderna, upplevelsen - jag rekommenderar den varmt!


Via Trådgårdsliv hittar jag det engelska företaget The Balcony Gardener som säljer unika trädgårdsprodukter. Jag faller ofta för snygg produktdesign och visst är fröpåsarna i deras sortiment fina? Skulle kunna rama in dem som en tavla!
The Balcony Gardener har även en blogg med inspirerande trädgårdsinlägg och bilder. 

...hm tänker fortfarande på fröpåsarna, undrar om det blir dyrt att beställa dem från UK?


Bilder; thebalconygardener.com


1 kommentar:

  1. Vi är väl ena suckers för form helt enkelt.
    Den tidningen ska jag se om jag hittar. Fröpåsarna kan man mycket väl rama in. Jag har gett upp trädgårdsland för länge sedan. Jag ska hålla mig till krukor, funkar för mig. ;)

    SvaraRadera