09 april, 2011

GODMORGON LÖRDAG.

I natt kom jag hem från en jobbresa i mellan Europa och våren var där! Mängder av Körsbär- och Magnoliaträd stod i full blom. Magnoliaträd är så vackra.

Här hemma i trädgården händer det också grejer. Upp ur marken kommer de nu, i massor - rabarbern! De känns lite som aliens varje år när de tränger upp ur jorden alldeles röda. Vi har tur, vi brukar få mängder med rabarber, varje år blir jag så förvånad över antalet. Oj vad gott det är med rabarberkaka.


Som röda aliens kommer de sakta upp ur jorden, i mängder, som en hel armé!

Nu ska vi bege oss in till stan för att hämta A som är på Fångarna på fortet kalas. Vi ska även se om vi hittar bruna pärlhönsfjädrar till påskriset på Panduro. - Bruna!, utbrast A, de ser ju ut som ba** jag vill ha rosa! Hm, vi får se vem som vinner denna färgfråga...

Önskar alla en toppen lördag!


1 kommentar:

  1. Jag har ingenting i min gräs-matte-klädda-trädgård eller moss-matte kanske jag ska säga. Så jag måste införskaffa något som kommer upp av sig själv ;) någon typ av alien vill jag också ha.

    SvaraRadera