24 april, 2011

PIMMS & LITE TILLTUGG.

Igår när familjen F var här startade vi med lite dryck och plock i solen på altan. PIMMS är en av sommarfavoriterna. Denna enkla drink fylld med bland annat jordgubbar och mynta är så fräscht. PIMMS har tidigare bara funnits i Systembolagets beställningssortiment, men nu ser det ut som att de har börjat ta in den i butik, jippie!


PIMMS i kanna

Fyll kannan med 30% PIMMS och 70% fruktsoda ha sedan i en massa Lime, Gurka, Jordgubbar, Mynta och Is, häll upp i stora glas.


Till det serverade vi lite Italiensktplock, enkelt och gott i vårsolen!


Dessa två bilder blir mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild idag.

6 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Och den där PIMMS blev jag verkligen sugne på att testa. :-)

    SvaraRadera
  2. Den drinken måste jag prova i sommar, tack för tips. Italiensk plock såg också gott ut ;)

    SvaraRadera
  3. Måste givetvis prova Pimms - den ser underbart fräsch ut, och jag älskar i stort sett allt med mynta i:)
    Efter ett par underbara dagar på landet ska jag nu ta tag i bloggandet med början i en söndagsbild.
    Kram Å

    SvaraRadera
  4. Jag köpte teet på Brunkebergs Bageri, Regeringsgatan. Men jag såg sedan att Nordiska Galleriet av alla ställen hade fler sorter. ;)

    SvaraRadera
  5. Fina läskande bilder. Vilken påsk vi har haft!

    SvaraRadera
  6. När jag var i England, upptäckte jag att Pimms är sommargott!

    SvaraRadera