28 juni, 2011

MERA BLÅTT.

Jag bara älskar blått just nu, kan det bero på att vi för tillfället vistas vid kusten eller att favoritfärgen bara råkar vara blå. Gärna koboltblå. Jag hoppas på lite loppisbesök längst kusten framöver. Tänk om jag kan fynda lite blått Engelskt porslin - gärna lite olika och udda! Det senaste blå fyndet är servetter från Greengate, inköpta på Tång. Blå och blommiga, i min melodi!


Blå toner i det mesta; här mumsar vi TÅNG-knäcke i blå förpackning, dricker te i blå-blommiga koppar och serverar bröd på blommigservett från Greengate. På bordet ligger randig duk från Bruka.


3 kommentarer:

  1. Jag är visst också inne i en blå period. Någonting hände när Mon Amie kopparna hittade hem till mig . Vips blev det också ett vackert blått kakfat från Ida.

    Tångknäcke , går det att finna på östkusten tro?

    Carina

    SvaraRadera
  2. Blått är en underbar sommarfärg, härlig bild. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Blått är ju så mycket sommar också.

    Tång verkar vara en helt underbar affär. Jag tror jag hade haft svårt att ens gå in i den med rädsla för att aldrig komma ut ;)

    SvaraRadera