21 juli, 2011

SNART VÄSTERUT.

Jag har ju varit hemma och jobbat den här veckan medans övriga familjen varit kvar i Fjällbacka. Det har rapporterats soligt väder, båtturer och många bad. Imorgon sitter jag på X2000 på väg ner till dem igen - åh vad vi ska kramas när jag kliver av tåget!

Även om jag jobbat den här veckan så har det varit lite skönt med egentid på hemmaplan. Middag med fina vännen J, rea med 50% på COS(!) och ikväll; godis och tända ljus framför Ernst. Han hör verkligen sommaren till!


Kära familjen på vår favoritö Långeskär. 
Skärgården utanför Fjällbacka är fantastiskt vacker. Vattnet är så klart. 
Dock måste vi se upp för brännmaneter!

Soligt och härligt som bilden ovan hade jag hoppats på till helgen, men prognosen ser ganska så blöt ut. Är det någon mer än jag som är besatt av vädersajter på sommaren? :)


Skärmdump från vackertvader.se, kan man ändra inställningarna någonstans och byta ut regnmolnen mot trevliga solar?

8 kommentarer:

  1. Vilken helt fantastisk bild! Så klart vatten.

    Och ja, jag är också besatt av väderleksrapporter. Har massa appar i mobilen och det ser inte direkt ljust ut på västkusten inför helgen. Tyvärr.

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  2. Tänk vilka fina platser det finns i vår skärgård ! Hoppas att ni får tillfälle att besöka Långeskär igen.

    SvaraRadera
  3. det är pisse- vecka nu kära du;) Skärgården är magisk! och Ernst han hör verkligen sommaren till!;) Kram J

    SvaraRadera
  4. Ohlala! 50% på COS minsann! Hoppas att du gjorde några fynd!
    Jag är helt besatt av SMHI-appen och speciellt dess radarbilder!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild. Skulle kunna var omslaget till vilken resekatalog som helst:)!

    kram CC

    SvaraRadera
  6. Det vattnet var sannerligen klart. Härlig sommarbild!

    Vad skönt att vara ensamen hemma, skönt med egntid ibland.

    Trevlig tågresa önskas dig

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar bild av din fina familj!!

    SvaraRadera
  8. Annika! Jag njuter av svensk sommar genom din blogg! Underbart!
    xo
    Mina

    SvaraRadera