19 december, 2011

JULPYSSEL.

Inne hos Fabriken pågår julpysseltema just nu. Det är full aktivitet och man kan ana att paketinslagning är en stor trend i år. Och just papper och paket blir även fokus i mitt bidrag. Inslagning med inspiration från natur, snören samt egen-pysslat. Jag tycker om att göra enkla paket. Paket som jag sedan dekorerar med en liten detalj. Här visar jag några exempel!


Julen är för mig den period på året då jag pysslar mest. Ett tillfälle att ta fram alla lådor och burkar fyllda med snören, stämplar, tejp och papper. Tänk, varför kommer inte detta fram oftare? Tidsbrist är det jag får skylla på. Borde bli ändring på det, mer pyssel 2012 kanske?

Tidigare i veckan gjorde vi årets julkort med washi-tejp. Enkla samt roliga att göra. Washi kan man använda till allt!


Populärt i år är de vackra stjärnorna av kvistar. Jag har gjort små varianter. En pryder här en av julklapparna. Årets glaserade pepparkakor får också vara dekoration på ett av paketen. Doftpaket!


Stjärnor i alla de former känns också jul 2011. Här har vi klippt och pysslat några varianter i papper som nu får pryda några presenter. De här mallarna utgick vi ifrån till dessa.

Det bruna paketet är fyllt med chokladdoppad lakritskola med havssalt. Den som vi kokade förra helgen. Bäst att slå in dem så att de inte tar slut :)


I år har vi även provat den fantastiska vita leran. Självtorkande. Toppen för en otålig som mig! Här får ett ler-hjärta samt några kottar pryda makens julklapp. Vi som inte ska byta klappar...


Leran fungerar även perfekt att stämpla mönster på. Är det brist på snöflingor ute får vi försöka ha dem inomhus i år. Föresten, har ni provat att söka på let it snow på Google? Testa så får ni se vad som händer ;)


Det här blir mitt bidrag till Fabrikens julpysseltema. Vill ni inspireras av fler pysslare rekommenderar jag ett besök dit. Passar även på att önska en fortsatt fin fjärde advent. Jösses, tänk att vi redan tänt det fjärde ljuset. Nu räknar vi ner till julafton! :)

19 kommentarer:

  1. Visst är paket en stor trend i år. Fina har du gjort!

    SvaraRadera
  2. Finfint! Men vad var det du snöstämplade med??

    SvaraRadera
  3. Underbara paket!!! Adventskram från mig.

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska paket - dem hade man inte tackat
    nej till.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  5. När paketen är så fina spelar det ingen roll vad det är i dem.....nästan ,-)

    SvaraRadera
  6. Så fina! Pappersnörden i mig blir superinspirerad...

    SvaraRadera
  7. Vilka fina paket och tips på roliga detaljer. :) Stjärnor och snöflingor känns absolut rätt i år. Jag besökte Lisebergs julmarknad idag och en fin snöstjärna fick följa med mig hem därifrån.

    Hoppas ni haft en skön fjärde advent! Önskar en fin vecka...

    Kram Karin

    SvaraRadera
  8. Kreativt och Inspirerande så det förslår. God Jul önskar Lisbeth
    http://wabisabi-style.blogspot.com/

    SvaraRadera
  9. Snyggt och inspirerande! Helt i min stil som du kanske förstår ;)

    Ditt bidrag ligger högt på min topplistan helt klart!!!!

    Tack för krya-på-dig hälsningen (den hjälper nog snart hoppas jag)

    Kram Tina

    SvaraRadera
  10. Så mysiga paket och med den finpyntade kakan också, kul idé!

    SvaraRadera
  11. Hej! Oj vilka läckra paket. :) Ett sån julklapp får gärna hamna under granen hemma hos mig! :)

    Önskar dig en fin start på nya veckan! kram Linnéa

    SvaraRadera
  12. Wow så fina paket du gjort! Jag lånar nog dina ideér med små stjärnorna :)
    Ha en bra dag, Mvh Ida

    SvaraRadera
  13. Oj så fint.Så glad jag skulle bli av att få ett sådant fint paket.

    Och plötsligt slår det mig vilken oerhört opysslig mamma jag är :-(

    Ha det gott

    SvaraRadera
  14. Ja, det enda som känns riktigt visset är att jag inte lär får några paket från dig. Om jag hade fått dessa hade jag grinat när jag öppnade dem. Så fina. Halleluja-moment-paket!

    SvaraRadera
  15. I love what you've done with the natural elements, colors, and textures...gorgeous. Merry Christmas!

    SvaraRadera