14 december, 2011

WASHI TEJPADE JULKORT.

Årets julkort klipptes och tejpades igår och det var mönstrad washi tape (a´la 2011) som gjorde designen. Oj vad min mini-assistent gillade att gå loss med rullarna. Så temat i år blev grafisk tejp och det gick samtidigt mycket snabbt att göra. - En svartvit julhälsning läggs på lådan inom kort!


Två rullar med mönstrad washi tape, vit kartong samt en sax. 
Klipp, klipp, klistra - klart!


Och smygtittar vi i ett kort så ser ni minifolket. 
Väldigt happy - det nalkas ju jul!

Jag brukar alltid vara sen med våra julkort, är själv lite chockad att de redan är klara. Och ja, jag är en sådan där "jobbig" som gör mina kort varje år. ;) Mrs pyssel. Så fort jag går in i pyssel - eller pappersaffär går pulsen upp. Är det någon mer som känner igen sig? Får ni pappers-puls? Tejp-puls? 

14 kommentarer:

  1. Japp känner igen mej.. Kommer alltid ut med n massa.. julkorten finns ännu bra i mitt huvud.. Men dina är så härliga med dina barn...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Så fina! Tack för tips!
    Jag ligger lite efter med julkorten, men fotot är i alla fall taget. Nu är det bara klippa & klistra biten kvar.

    SvaraRadera
  3. Sträcker upp handen! :) Men då det gäller julkorten pysslar jag helst och mest i Photoshop, så även i år.

    BTW - älskar din stream på Pinterest!

    SvaraRadera
  4. wow. de är galet fina!

    imorgon ska jag göra några stycken - de som inte bor nära. och till farmor & farfar samt morfar så klart.

    resten skänker jag till sos barnbyar. i år.

    kramis.

    SvaraRadera
  5. Japp. Mina hemmapysslade lades på brevlådan idag. Det är ett måste att göra egna julkort (med julfoton på barnen).

    Hade jag inte redan gjort mina hade jag nog låtit mig inspireras av dina fina.

    :-)

    SvaraRadera
  6. Ooh shit!!
    Det måste jag ju göra! Vilken tur att du påminde mig! ;)
    Såå snygga dina kort blev! Gillar tejpen skarpt, men har ännu inte köpt någon.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Åh, där var du snabbare än mig - har inte gjort
    korten ännu...
    Snygga och rena blev dina, gillar washi tape,
    bra till mycket!

    Söta minifolk;)

    SvaraRadera
  8. Så fint! I år känner jag igen mig, annars beställer jag korten. Fast det kliar i pysselfingrarna, får se om jag hinner?
    kram

    SvaraRadera
  9. Skojar du?! Och ändå är det precis vad jag håller på med varje dag. Så nog har jag papperspuls... :)

    Jättefina kort! Jag inser med bedrövelse att jag måste posta mina i morgon om jag ska få fina frimärken. Varför finns det inte julfrimärken med vanlig valör? Dumt!! Mina är nästan, nästan klara, ska bara skriva en liten käck hälsning på varje. Foto kommer, I promise.

    PS. fin one-piece ;) Ester har flyttat in sin, adressändrat och allt!

    SvaraRadera
  10. Vill också ha Washi. Hoppas på tomten :)

    SvaraRadera
  11. Vilket enkelt men fint kort! Tänk om man skulle ta och pyssla lite julkort idag...hmm, tål att tänkas på. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  12. Vilka fina julkort! Och vilken fin blogg!

    SvaraRadera