17 januari, 2012

PÅ SKRIVBORDET.

Jag undrar alltid vad det är som händer när en ny vecka startar. Det är som att man kliver över en tröskel där på söndagskvällen och vardagen sätter igång med skenande fart.

På skrivbordet glimrar det lite extra just nu. Finaste kalendern, i guld, från Bookbinders Design hjälper mig att organisera dessa dagar. Förra året använde jag bara min digitala kalender, men jag saknade en i pappersformat. Gillar det där med att få skriva, rita och bläddra. Det blir mer kreativt så.


Glim på skrivbordet idag; kalender Bookbinders Design
pennskrin samt pennor Muji


Läppstiftet i guld står mest där för att tillföra mer glim i vardagen. Som ett smycke. Jag använder inte så mycket läppstift på vardagarna, mest glans. Men det kanske borde bli ändring på det? Glim och glamour, ja det kan få sätta lite piff på de skenande vardagarna!

12 kommentarer:

  1. Hihi helt rätt- mer glim och glamour;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Jättefin bild.
    Jag har nyligen blivit med läppstift i guldförpackning. Jag har också använt mest glans tidigare och helt plötsligt går jag runt som mrs Montazami och sätter på nytt.
    Så att jag inte känner mig alltför "exposed". ;-)
    Katarina

    SvaraRadera
  3. guuuuuuld!
    mer glamour to the people ...

    SvaraRadera
  4. Har också den kalendern! Allt för att göra 2012 till ett golden year. Inser ju nu att jag saknar nåt fint som matchar :-)

    SvaraRadera
  5. Jag lovar att använda mer läppstift på vardagarna ;P

    SvaraRadera
  6. Hejsan!

    Nu har jag en foto tävling bloggen där du kan vinna en valfri vara från uffes saker och ting.

    Låter det intressant? Kika in här då!;
    http://crossthehills.blogg.se/2012/january/utkast-jan-17-2012.html

    Vore kul om du ville vara med!

    Mvh Jessica

    SvaraRadera
  7. Mycket fint... tack för tipset! Behöver en ny kalender.

    SvaraRadera
  8. Gillar din kalender & ditt guldiga läppstift.
    Visst kam man glittra lite på vardagen...det är ju viktigt det med.
    Tack för din fina kommentar...Kul att jag fick li en i din favoritlista...
    Å jag måste kika runt här .
    Känns som jag gillar allt på din blogg
    Kramar MAlin

    SvaraRadera