17 juni, 2012

KALASET SOM FICK FLYTTA IN.

Nu börjar det ljusna efter den lite lätt galna veckan, både väder- och aktivitetsmässigt. Idag har vi bockat av ett barnkalas med femton stycken "glada" 8-åringar. Det är toppen att ha en lilleman som fyller år i juni, då vi oftast kan ha kalasandet i trädgården. Men de planerna stöp imorse, oj vad regnet ö-s-t-e ner...


Det var bara att sätta igång och styra om för aktiviteter inomhus och mamman blev kalas-general. Så många pojkar i åldern 8-år kan man liksom inte bara släppa lös i några timmar. :)

Pappan blev lek-general och syster-yster med två kompisar blev glasskioskansvariga!


Glasskiosken(bordet) placerades i köket. Strutar, bägare, flera smaker glass samt olika sorters topping dukades fram. Tjejerna skötte glasskiosken galant och vi tror att den blev en succé.


Planerna på vackra pom-poms i träden ströks och istället blev det ballonger i rader. En riktig färgklick i vårt så annars vita kök.


Inget kalas utan tårta, den här har själva jubilaren dekorerat. Så nöjd och stolt han var när den var klar!


Förra året blev det monster, de här köpta chokladbollarna blev de som mest liknande dem. Jag gillar ju att baka, men till årets kalas fanns inte tiden. De här gästerna tror jag inte brydde sig alls över det.

En nöjd födelsedagskille somnade gott ikväll. Själv så är jag såååå nöjd med att det dröjer ett helt år till nästa kalas! Thi hi. Nu går vi mot lugnare tider. Förhoppningsvis varmare också!

15 kommentarer:

  1. Gick ju fint det med, både utan poms poms och med köpefika;) Viktigast att födelsedagsbarnet somnade nöjd...Kramar

    SvaraRadera
  2. Synd på regnet. Men vilka fina bilder på ett innefirande! Glassbilden är superfin. Grattis Lilleman!

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga bilder, vill hoppa in i dem ;)

    Vilken glasskiosk!! Men alla läckra toppings. Och tårta, och chokladbollar. Ni har fixat jättefint, mamma kalas-general, pappa lek-general och syster-yster!

    Ett drömkalas, tycker jag.

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Ser helt fantastiskt ut, kan gissa att grabben är nöjd :)
    Minns när min son hade 8-års kalas, satan i gatan vilket liv det var, pojkar kan verkligen LÅTA!

    Ha en supervecka och hoppas, hoppas att sommaren KOMMER...

    SvaraRadera
  5. Jag kan tänka mig att han var nöjd med dagen och jag hade gärna själv varit med på kalaset ;) hihi

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag har samma krukor som du har (och även jag har befolkat dem med pelargoner). Vackra bilder!

    SvaraRadera
  7. Vågar knappt fundera på hur fint trädgårdskalaset hade varit nr ni lyckades få det så fint inne trots att det inte var planen från början!
    Underbara bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Oh wow vilket kalas.
    Glasskiosk är ju hur coolt som helst.
    Ska jag sno till mina kalas ;)

    Och du - idag flyger dina smycken mot dig.
    Sorry för att det tog en dag (eller två) extra. Kedjan kom i torsdags.

    KRAMILIKRAM.
    u.

    SvaraRadera
  9. Såg ut att bli ett finfint kalas i alla fall! :-)

    SvaraRadera
  10. Det ser ut som ett riktigt toppenkalas även om det inte blev ute! Hoppas däremot att det slutat regna i Stockholm nu för idag sätter jag mig på tåget hem...

    Tack finaste du för din peppande kommentar. Den gjorde mig glad ska du veta. Tack!

    Stor kram

    SvaraRadera
  11. Å vilket härligt kalas! Vilken härlig blogg du har, finns massor av inspiration. Kram Knorkan

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder :), här fick vi också lov att ha junikalaset inne...stor kram Diana

    SvaraRadera
  13. Bra tips på glasskiosk!! Såklart man ska ha en sån. Den idén snor jag rakt av till sonens 7-årskalas. :)

    Ja usch, sicket väder. Nu vill vi ha en torr midsommar och VÄRME. Burr så kallt det är.

    SvaraRadera
  14. Åh så underbart fint du har gjort, härligt kalas trots att ni fick flytta in, kram

    SvaraRadera
  15. Jag (!) vill ha en glasskiosk när jag fyller år! Strålande idé. Förr i tiden när jag fick önska mig mat (av mamma) på min födelsedag (tradition) ville jag alltid ha cheesecake, det är ju nästan som glass...

    Och säg vilken 8-åring som hellre vill ha pompoms i taken när man kan få färgglada balonger!? Nä just det. Pompom är en vuxengrej som vi sätter upp i barnens rum för att VI tycker det är fint. Eller?

    Vänligen hälsningar från mamman som gör pompoms till båda barnens rum

    SvaraRadera