01 september, 2012

HÖSTTONER

Lördag i september! Tänk att det redan är den första höstmånaden. Veckan försvann i full fart och då är det sååå skönt att landa med en ny helg. Eller landa och landa, projekt måla-om-halva-huset gör mig fullt sysselsatt.

Det märks att vi går mot höst, tonerna som börjar ta över i vårt hus går i skala bordeaux och vinröd. Färger som även speglades i Weronicas fina fredagssvep igår. Burdeaux - vacker höstfärg på blommor, inredningdsdetaljer, kläder, mustiga viner (hi, hi) samt naglar!


Fredagsblommorna denna helg fick gå i denna skala - vackra Alliums. En blomma jag inte visste namnet på igår, men flera instagram-vänner hade koll. Nu vet jag, tack!


Bordeaux och vinrött går fint ihop med övrig inredning här hemma där mycket går i vitt, svart samt trä.  En ny skål i svart och trä fyndades på Svenskt Tenn när jag var där för att fylla på teförrådet igår. Perfekt för flingsalt på köksbordet!

Hoppas att ni har en fin lördag, nu ska jag sätta igång med målandet igen. Måla, måla, måla...

10 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt med höst! Saknar också lite höstblommor i trädgården, jag tänker varje år att jag ska plantera det men...:-)

    Ha en fin målarhelg!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara bilder! Så himla snyggt du har det hemma :) Älskar de där Alliumbollarna, fint med bordeauxfärgat! Fin helg! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Fint! Men jag tänker september som sensommar ändå, vill inte riktigt släppa in hösten än, när löven börjar ändra färg så :-) Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Allium har jag i rabatten som blommar fint år efter år. De sprider sig och blir fler och fler;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Måla måla, skulle köpa lite mer höstigt nagellack inspirerad av alla instagramare med mörkrödbruna nagellack. Men det jag kom hem med visade sig vara lika sommarrött som det jag redan hade... ATT det ska vara så attans svårt att veta hur vilket nagellack man ska välja!
    Lycka till med måleriet! Vad är det du målar, känns som om jag missat nått...
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder! Och den här tiden på året är så härlig. Lite kvar av sensommaren och blommorna, men ändå en fot på väg in i något nytt.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Fina stämningsfulla bilder! Visst är man extra vinröd nu - och brun - och senapsgul och lite annat smått och gott :) Lyckos dig som fick gå på Tennet-rea. Fanns det mycket skoj? Fint fyndat! Och som sagt Rosenskära, Solhattar, Luktärtor, Höstanemoner. Fin avslutning på helgen!

    SvaraRadera
  8. Superfina bilder som alltid inne hos dig, bordeaux är en färg jag aldrig testat, vet inte varför egentligen...
    tycker de är så fin hos andra, men hos mig...neej där får jag inte till det med bordeaux.
    Kan det vara för att jag inte tycker om vin...hihi...eller vad tror du?

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  9. I love everything here!
    a big big hello from Spain,

    elena

    SvaraRadera