18 december, 2012

JULKOTTAR.

Om det är mycket stjärnor i butikernas julsortiment i år så finns där minst lika mycket kottar. När jag besökte Illums Bolighus i Köpenhamn fick förutom origamistjänorna även vita porslinskottar följa med hem i julpåsen. Kottar och stjärnor är mina favoriter i år!


Kottarna fick flytta in som dekoration inuti den vita Kubusljusstaken. Enkla fina detaljer där bland allt det vita!

Gott doftar det här hemma nu när alla hyacinter börjar slå ut. Jul ska dofta i massor, eller hur?


Kottar blir dagens juldetalj. Imorgon visar jag ytterligare en detalj som även den kom med hem från Köpenhamnsresan. Vi pyntar på här hemma. Nu är det sex dagar kvar till julafton!

5 kommentarer:

  1. Fin-fina kottar! Dom har så mycket fint på Illums, jag blir alldeles galenoch köpsugen varje gång jag sätter min fot där. :)

    SvaraRadera
  2. Vilka ursnygga kottar - gillar mycket. :) Vet du vad det är för märke eller är det Illums egna? Ha det gott i julstöket! Kram

    SvaraRadera
  3. Jojo, där fick vi se den där staken igen. Jag vågar inget skriva..

    Jag vill vara med på alla träffar, men mest bubbel&babbel.... och papperstillverkning så klart.

    Och rackarns vad du blir farlig på Fabrikens torsdagstema, om man ska gå efter Pinterest.

    SvaraRadera
  4. Jag kan aldrig ha för mycket kottar och drivved! Veden ligger där bredvid, måste klura ut något fiffigt ;)
    Tycker om dina fina vita!

    Varm kram
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Grymt trevlig julinspiration här! Stjärnstakarna var bara galet snygga!

    SvaraRadera