03 december, 2012

KALENDRAR - 2013.

Jag älskar grafiska väggkalendrar och faller pladask varje gång jag hittar en ny snygg sådan. Skulle kunna ha en määäängd av dem här hemma, men det blir lite för mycket. Införskaffar nog en för 2013. Eller två. Eller tre. Vi får se hur många det blir...

En är faktiskt redan beställd; urbnCal 2012 NORDIC. Den går nu att införskaffa via Rädda Barnens Webshop. Ett inköp via dem och det går även bidrag till välgörenhet. Bara en sådan sak.


UrbnCal 2013; 12 blad där Jollygoodfellow duon Esa Tanttu (grafisk formgivare) och Lisa Tanttu (bildpedagog) cyklat runt och fotat gatunummer i Stockholm, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn. I år finns kalendern i en riktigt fin färgskala.


En annan grafisk kalender är den här med utstansade siffror som säljs via den nyfunna online butiken Present & Correct. Enkla snygga grafiska blad i två olika färgskalor. Perfekt att hänga vid t.ex en arbetsplats.

Den här kalendern har varit en favorit i många år och nästa är är det den åttande utgåvan som ges ut av Noa Bembibres populära kalender med olika fraser. I år med namnet; CATS LET NOTHING DARKEN THEIR ROAR. Tolv olika fraser gömmer sig i varje månadsfras.


Den stora grafiska väggkalendern Stending calender designad av Massimo Vignelli är också en som gillas mycket. Den har hängt med ett tag och kom ut i utgåva redan 1966!


Den här kalendern heter Mother Nature och säljs bland annat i Moderna museets shop. Fina naturinspirerade illustrationer i svartvitt. Ett nytt litet konstverk varje månad!


Sist ut, en evighets-väggkalender från Ferm living. Bara att skriva, sudda och skriva nytt! Vi har en vecko-kalender på vår ytterdörr där allt som ska med till skolan varje morgon står uppskrivet. En sista chans för den glömska mamman i familjen att komma ihåg gympa-påsar och läxböcker.

Ja, detta var lite tips på väggkalendrar för 2013, snart dags att införskaffa. Tjo ho!

5 kommentarer:

  1. Mother nature till landet! Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Snygga! Jag går igång på sånt här med. Har ett bloggtips för dig (som du kanske känner till redan, om inte så kolla gärna) http://www.swiss-miss.com

    kram!

    SvaraRadera
  3. Jag har liksom utriva årsöversikter upptejpade på väggen. De syns knappt och det är just det jag har gillar. För så fort man skriver i dem så blir de fula och de som inte går att skriva i är bara för syns skull (absolut inte fel, men täcker inte mitt behov)

    Men nu känner jag att livet fick en vändning! :)) Dags att införskaffa en riktig? Bli en RIKTIG familj, med hushållspapper och väggkalender.

    ps. föll pladask för den fr moderna. vill bläddra vidare. (försökte även dubbelklicka på bilden för att "hjärta". En liten ig-skada bara - inget konstigt alls!) Godmorgon!

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygga allihop men hade jag fått välja en så skulle det bli "Mother nature".

    Ha en fin Onsdag!

    SvaraRadera
  5. ooooo. jag älskar dessa kalendrar - synd bara att jag får skrivkramp med dem. för jag vill ju INTE förstöra dem.
    hahaha ... jag tycker ju de blir fula då.

    de finaste är vita papper som man har framför sig dagligen och skriver kladdanteckningar på.
    önskar jag hittade stora sådana - helvita. ska jag leta efter - faktiskt.

    kram, kram,
    u

    SvaraRadera