16 december, 2012

TREDJE ADVENT.

Tänk va, bara en vecka kvar till självaste julafton. Min plan är att till nästa helg ska det mesta vara ordnat. Jag planerar för att vi ska ha en sådan där lugn helg med bara det sista kring julförberedelserna. Ni vet, griljera skinkan, klä granen och provsmaka glöggen. He-he. Som sagt än så länge baaaara en plan.


Förra helgen då vi var i Köpenhamn besökte jag Illums Bolighus. Familjen valde butiken vägg i vägg, Dinsney Store, och tacksam över den placeringen klev jag ensam in på Illums (med lätt hjärtklappning). Fokus var på nya juldetaljer. Det blev lite inköp och ett av dem var dessa ljusstakar i guld i form av vikta origami-stjärnor. 


Förra året försökte vi vika den här sorten, men det stannade vid en. Det har nog inte undgått någon att det här året har det varit mycket pappersdetaljer i inredningen och det är roligt att se att det nu kommer inredningsdetaljer inspirerade utav just detta. 

Jag tänkte visa mer juldetaljer (från Köpenhamn) under den kommande veckan - nu går den här bloggen in i ett jul-detaljs-mood. Trevlig tredje advent!


Dessa bilder blir mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild, gör gärna ett besök dit. Jag kan lova att det är mycket jul-yra där inne idag.

7 kommentarer:

  1. Snygga och juliga samt en smula lyx i dom stakarna..Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Illums är som rena paradiset !!..*ler..

    väldigt söta de där stjärnorna...

    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Å, så vackra! Älskar Illums.

    Kram och glad tredje advent!

    Lotta

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt med Köpenhamn. Var allt för länge sedan jag var där. Får bli till våren!

    Ha en fortsatt bra helg!

    Kram Nina

    SvaraRadera
  5. vilka jättefina... gillar!
    Och den där planen gillar jag också, kanske skulle hänga på den! :-)

    SvaraRadera
  6. Dom små fina ljusstakarna stod jag och tittade på i Stockholm. Men jag ställde dom igen när jag såg mannens blick (ska vi ha fler ljusstakar).
    Kram Anita

    SvaraRadera
  7. Ååå så vackra guldstjärnor! Gör sig verkligen i era fönster. Kram!

    SvaraRadera