21 mars, 2013

EN VECKA TILL PÅSK.

Kan inte riktigt förstå att vi har påsklov om en vecka. Var det inte sportlov alldeles nyss? Påskpyntet har inte riktigt kommit på plats hemma än och just nu pågår en färgdebatt kring fjädrarna i familjen.

3-1 står det just nu mellan färgglada fjädrar mot de naturellt bruna. Hm. Fast om jag minnas rätt så hade vi ett mer färgstarkt tema förra året. Har ju till och med bildbevis! Då borde vi kunna få ha det brunt i år?


Ris och fjädrar kommer nog på plats i nästa vecka. Det enda "pynt" som kommit fram hittills är detta vita ägg i porslin som jag hittade på R.O.O.M samt lite fjädrar i ett glas. Det är ingen som upptäckt dem ännu...



Måste även passa på att ge er ett godistips. Påsken handlar ju mycket om att äta gott, eller hur? Dessa vackra (och goda) kardemumma mandelägg kommer från Västergården och smakar smaskens! De kommer nog bli mitt söta till kaffet under kommande påskhelg.

Mer påskinspiration finner ni i min Easter-folder på Pinterest....och glöm för all världen inte att titta in hos Fabriken idag som har påsktema!

9 kommentarer:

  1. Jag håller med, det var ju sportlov alldeles nyss!

    Men om påsklov innebär sol och takdropp - då ska jag välkomna det med öppna armar :)

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Men asså... vi bloggläsare och har väl också röster att lägga när det gäller ert pynt?!! Jag lägger i så fall min på naturellt brunt. 3-2 till fägglatt alltså. Du och ditt bruna närmar sig en seger... ;)

    SvaraRadera
  3. Vad snygga fjädrar och vad fint de passade till guldfärgen.
    Inspirerande!

    Ha en fin torsdag :)

    SvaraRadera
  4. Du och dina godistips - morr - jag lider ju fortfarande efter sviterna över fiberlakritsen. herre Gud så jag missbrukade. På grund av missbruk - ROOM - tur att det ligger så långt bort från förorten ;)

    Köpte ekobananer idag och hittade inte en ensam banan. Annars hade jag köpt den. Du borde göra ett inlägg om de ensamma.

    Kram och snälla, försök att inte stressa, annars blir det jullov också innan du ens hinner att blinka.

    SvaraRadera
  5. Godistipset lät intressant! Fint var det också.

    SvaraRadera
  6. Fint ägg du ställt fram! Och fjädrarna gillas mycket av mig ;)
    Åh mandelägg, mums, kram Suss

    SvaraRadera
  7. Jag röstar genast på dina bruna fjädrar :) Var har du hittat dessa långa fina?
    Fin helg till dig!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  8. Jag säger bara mandelägg, ett måste! Brukar köpa kilovis av anton bergs mandelägg...sjukt goda. och jag håller med dig om färgskalan....samma här hemma.
    Kram Sofia

    SvaraRadera