13 april, 2013

BIRDS - HEMLIGHETEN.

Jag har alltid tyckt om de klassiska fåglarna i serien Birds, vi har två av dem här hemma. Jag trodde (tills igår) att jag hade skaffat de två smala.

I bland har jag stått och sneglat på de knubbigare varianterna i butik. Jag gjorde även så när jag införskaffade mina. Det var liksom lite svårt att välja mellan knubbig eller smal. Haha - är jag den enda som inte förstått den smarta designen?


Vi hade tjejmiddag här igår och då det var då hemligheten släpptes;

- Åh, du har också birds-fåglarna. Gillar du att ha dem uppställda så här?
- Hur menar du?
- Jo, jag brukar ofta ha kroppen åt andra hållet, så att de blir knubbigare. Det är så kul att man kan ställa dem i olika sinnesstämningar.
- Va!? Kan man vända på dem? Haha! Det är ju fantastiskt!


Det här var en fantastisk liten nyhet. Hur har jag kunnat missat den här informationen. Ni visste säkert detta? Nu kommer de här två fåglarna få ändra "mood" varenda dag i fortsättningen. 

Tjock. Smal. Glad. Sur. Hit och dit. Upp och ner. - Gillart!

11 kommentarer:

  1. Ha ha ha du är för rolig! Det är ju liksom lite av grejen. Hi hi hi. Ska genast gå o vända lite på mina. Kram!

    SvaraRadera
  2. Alltid lär man sig något nytt! Vad fina de blev!

    SvaraRadera
  3. Haha! Visst är det roligt när man gör nåt sånt där. I efterhand kan man liksom inte fatta att man inte förstod grejen, då känns det ju helt självklart. :)

    SvaraRadera
  4. Av misstag råkade jag ha omkull en pippi inne på Illum. Men jag fattade ändå inte att man kunde vända på kroppen. Vilken tur att du inte köpte fyra i tron om att de skulle vara olika ;-)

    SvaraRadera
  5. Gillar! Och nu vet jag. Vända lite alltså ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Men vilka sötingar !!!! :))))

    Kram Thess

    SvaraRadera
  7. Haha, det hade jag ingen aning om! Har inga egna men haf haft lite span på dom! Nu vet jag, om de skulle bli mina en dag!

    SvaraRadera
  8. Dom är så fina. Gillar trä grejer. Fina rena enkla. Helt i min stil. Lätt placerade.
    Ha det bra.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  9. Hi hi! Visste inte heller :) Söta de var som knubbiga!

    SvaraRadera