20 december, 2012

JULKLAPPAR.

Åh vad jag gillar det här. Att slå in julklappar! I alla fall de första, innan det börjas slås in på löpandeband. Idag är det tema paketinslagning hos Fabriken och klickar ni er dit kan jag lova en hel del inspiration kring hur ni kan slå in era klappar i år.

Eller är ni redan klara? Det är absolut inte vi. De sista brukas slås in på natten mot julafton. Det hör liksom julen till...


Det är det här med att jag tycker så mycket om papper och mönster som gör detta så roligt! Bara det att ta fram alla rullar, snören och stämplar gör att min pyssel-puls går igång!

I år använde jag ett fint mönster som jag skrivit ut på några ark A3. Dessa har fått bli den röda tråden på paketen.


Brunt, vitt och svart är skalan på de jag gjort hittills. Kommer matcha fin-fint till den bruna skalan i granen. Enfärgade papper till bas och sedan en bit av mönsterpappret över det. 

En del paket är fyrkantiga, andra i form av en smällkaramell. Förra året såg några av paketen ut så här. Samma skala då.



De svartvita blev nästan mina favoriter, men det får inte bara vara dem, då kommer det blir för tråkigt där under granen.

Granen föresten. Den inköptes igår. Eller *harkel* DE köptes igår. Vi tar samma upplägg som tidigare år, en gran till mamman (den stilrena), en till barnen (den färglada med kulörta lampor) och så en mindre variant i köket (stämningsgran). Maken suckar över det hela men jag ler och säger som vanligt "Happy wife - happy life"!

Nu måste jag bege mig in till Fabriken för att hitta inspiration till alla de andra klapparna som ska slås in sent på söndagskväll...

10 kommentarer:

  1. HAPPY WIFE : HAPPY LIFE ... så sant! hahahah ...

    oooo. mina Bilder blev så mörka idag. får lägga in några ikväll efter PS redigering. och så tror jag att jag tar nya imorgon ;) får man göra så - tihihi!

    dina bilder är i alla fall väldans fina. och stämpeln har jag också ... gillar.

    Stor kram, u

    SvaraRadera
  2. Så fint du har gjort! Så mycket härlig inspiration på Fabriken idag!

    Ha en mysig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är ju så smart att använda bara lite mönstrat papper ihop med mer neutralt! Att jag inte tänkt på det tidigare... ;-) Ska absolut provas.

    SvaraRadera
  4. Haha! Kan Happy wife aka Mrs Boss visa alla granarna! Jag vill se barnens och stämningsgranen - vad är egentligen det? Är den naken? Har den levande ljus? Från en roockie som bara har en gran. (den stilrena med mycket belysning)...

    Del två - check.

    SvaraRadera
  5. Men så fina paket, vad trevligt att få.

    Ha det bäst

    SvaraRadera
  6. Haha! Happy wife - Happy life...! Nästan så man vill brodera det till en bonad som mannen kan hänga över sängen eller nåt. :)
    Otroligt fina paket du bjuder på! Älskar det svart-vita mönstret du printat och dekorerar med.

    SvaraRadera
  7. Haha skön kommentar till mannen ;)
    Riktgt snygga, stilrena klappar!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Så snyggt! Här i USA är det mest vanligt med påsar med prasselpapper i, och kartonger. Börjar nästan vänja mig ;)

    Önskar dig och dina kära en God Jul!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  9. so cute! thank you for idea!

    SvaraRadera